lördag 5 mars 2011

What´s my age again?

Efter en lite tragglig start, så är jag nu på god väg med att virka mitt första kex. Flera gånger var jag rätt nära att ge upp . Jag hade läst instruktionerna om hur man virkar en fastmaska lite för snabbt och drog garnet genom  maskorna på virknålen på en gång utan att göra ett extra omslag om garnet där emellan. Resultatet blev mycket kompakt och helt olikt kexet i beskrivningen. Jag gjorde många många tappra försök med och virkade allt lösare och jag provade med att göra nertag runt båda maskbågarna eller i antingen den bakre eller främre maskbågen. Till slut kollade jag upp det en gång till och efter det var det ju betydligt enklare och roligare.

Före jag kom på lösningen blev jag så less att jag bestämde mig för att baka örfilar, för lyckas jag inte virka ett attans wafers kex så ska jag i alla fall ha bullar att äta. 
 

Så under fredag kväll bakade jag alltså bullar och virkade... Nu ska jag fortsätta virka fyllningen till kexet. What´s my age again?!? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar