torsdag 17 februari 2011

Hur svårt kan det vara?

Hittade dessa söta bakverk på knittingroom.se, men tyvärr måste man tillverka dem själv.
Så hur svårt kan det egentligen vara att virka? Jag är i alla fall ingen stjärna på att sticka sockor, men det kanske är enklare att virka muffinsar... Vet inte vad jag ska dom till egentligen, men jag är rejält sugen på att prova. Om dom blir lite sneda så ser dom väl ännu mera hemgjorda ut :) Om det går riktigt illa så har jag ju en mormor som är en hejare på att handarbeta och ifall hon inte lyckas med att lära mig, så kan hon i alla fall själv rädda bakverken. 

Nu ut och promenixa i solen och sedan kanske jag klickar hem recepten, lite garn och en virknål.

7 kommentarer:

  1. Verkar jättesvårt tycker ja :) Återkom då du kommit igång :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det kan bli väldigt intressant... Nu måste jag ju ta och beställa ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är också grymt sugen på att prova virka sånna! Lycka till (och lägg upp en bild på första bakverket sen)

    SvaraRadera
  4. Kan du virka Lillemor? Jag har inte virkat sedan typ högstadiet kanske, men nu har beställt allt som behövs :)

    SvaraRadera
  5. Visst kan jag virka Camilla! Har du fått hem det du beställt än? Hur går det med bakelserna?

    SvaraRadera
  6. Har tyvärr inte börjat ännu eftersom jag inte fått hem det jag beställde. Lovar att lägga upp bilder på mina skapelser sedan...

    SvaraRadera