fredag 12 november 2010

Besvikelsen

Då jag för en gångs skull var ute i tid för att beställa farsdagspresenterna, så strular det med leveransen. Jag betalade extra (och dyrt var det...) för att få varorna inom 7 dagar och då borde dom ha kommit senast i måndags. Utan att avslöja vilket företag det handlar om så kan jag säga att dom skickar ut en massa reklam på svenska med erbjudanden som är för bra för att vara sanna och på deras sida kan man kontakta kundtjänst på svenka. Så i onsdags mailade jag för att höra om det skulle komma nåt och att jag minsann inte tänker betala för den dyra leveransen. Nästa dag får jag svaret att dom inte har personal som kan svenska, jag mailar på nytt på engelska och idag får jag svaret att varorna försvunnit under leveransen, men att dom skickat nya idag "utan extra kostnad" som ska vara framme inom 7 dagar. Men vad hjälper det, farsdag är ju på söndag!! Skickade ett nytt argt mail, men har inte fått nåt svar på det ännu.

Det jobbigaste var ändå att i all hast komma på något ny bra present. Efter lite fixande gick jag till en butik här i närheten, som lovade fixa det till imorron även om det i vanliga fall tar 3 dagar. Ibland är det bättre att handla i en butik än på nätet!!

Om nu varorna som jag först beställde någonsin kommer fram, så får de väl bli julklappar eller födelsedagspresenter. Då skulle ju det vara löst i alla fall.

1 kommentar:

  1. Du får maila mig om vilket företag det var - har ingen aning om vad det kan vara. :-o

    SvaraRadera